Pembuka

Everything at your own risk. :)

Wednesday, January 28, 2009

kebebasan

3 minggu lepas aku outstation + cuti². masalahnyer... time aku nk rehat² laa banyak plak yang mengacau. aku kat opis, byk wat kerja amal. salah satunyer menjage server.... sebab kat opis aku ni xde juruteknik komputer. so disebabkan kemahiran aku ni aku pun jage laa server kat opis...
bile aku nak ajo org lain, sume xnk. sume malas. aku pun xkesah sebenonyer dorg xnk belaja. tp yg menjadi masalahnyer.... time² aku cuti² malaysia laa baru dorg sibuk nk tanyer macam mane nk buat itu, nk buat ini. dorg ni satu jer... kalau xdpt internet, mula laa carik aku... sampaikan ade sorang mamat dr HQ ckap kat aku, "kalau dorg xdpt ip baru laa cari kite" aku plak ckp "dorg ni, xdpt ip xpe. jgn xdpt internet" dan ktorg pun ketawa laa.... korang pk btl² xde ip mcm mane nk dpt internet??? tp kbanyakan user aku ni xkesah bende ni... kalau aku tanyer "kom korang dpt ip x?" dorg jwb. "aku xnk ip.. aku nk internet."

Anyway, skang aku dh boleh lepas tangan. kalau dorg kate xdpt internet jer aku jwb. korang kontak laa HQ. TQ to HQ yang telah bagi server baru dan dikawal dr sane jer... muhahahahahha.
padan muke dorg. byk dh kene blok. sampai utusan pun kene blok. nak search perkataan "BONTOT" pun xboleh (cis perkataan trademark wak dh kene blok).... muhahahahha. tp aku xkesah, sebab aku ade care bypass..... :P. cume aku lum jumpe care untuk bypass messenger jer. :D.

10 comments:

Azhan said...

multi tasking beb...

meebo diorang block gak ke?

Ali said...

meebo pun dorg blok. skang ni budak² opis gune ebuddy. tp mengikut pendapat aku, xlame lg ebuddy pun kene block. :P.

Azhan said...

sume kene block...memang go-blok ahh diorang

Wak Zailan said...

waklu... ko cakap jeee kat bos ko, kalau dah semua kena blok... baik pakai LAN jee.. hahahhahhahahaaaaaa

nak search BONTOT buat ape... search laaa Shawn Baharin ke, Azwin ke...baru cara beb!!!

Azhan said...

sapa kah azwin?

ni lah akibatnya kalau subscribe mangga kat umah

Wak Zailan said...

Azwin legend tu beb... orang2 rumah Pulai Utama tentu tahu punya!!!

tak perlu baca mangga, hanya yg perlu... tggl di rumah Pulai Utama. hahahahhahhahahaaaa

Ali said...

Azwin jgn sebut nnt ade yg terasa.

Azhan said...

azwin=awin??

ahahahahhaha

Wak Zailan said...

aku tau laaa hanya ko seorang yang melihat 'Kejadian Desa Skudai' Tik, lepas tu taknak kongsi dengan aku, makan sorang siut!!!

dah, dah, nanti ada plak yang emo dgn aku!!!

Ali said...

kejadian tu jgn disebut². tidak ku sangka. muhahaha............