Pembuka

Everything at your own risk. :)

Monday, February 23, 2009

early morning entry

td mase aku tgh bawak kete, aku ingat nak tulis ape.. tp dh terlupe laa plak skang ni....
ujan, kete, kelajuan. 3 bulan lepas mase aku memandu dr KL ke Melaka, Ujan lebat sampai xnmpak jalan. aku bawak 30-40 km/j jer. tp aku tgk ade byk jugak kete yang bawak laju². Pelik aku. "Nampak ker dorg jalan tu?". tu la soalan aku mase tu. tp td aku plak yg jd org yg bawak laju dlm ujan lebat. memang menakjubkan. bawak kete dalam ujan lebat laju². baru aku tau ape rahsia mereka. aku nampak jalan dgn jelas, so aku jd konfident bawak laju. tp biler aku pikir balik, lebih baik aku 3 bulan dulu mase xtau rahsia pandangan jelas ni. selamat walaupun lambat. bawak laju² dalam ujan, bahaya tu... jalan licin, air bertakung boleh wat kete hilang kawalan dan mcm² lg laaaa... Anyway kalau bawak kete ingat orng tersayang. jgn nk laju jer. nanti kete terbang rosak lak. macam kete wak dulu². hebat tu boleh terbang.

7 comments:

Wak Zailan said...

kepala hotak ko, kereta aku sekarang dah power!!!

mmg kalau time hujan bleh bawak laju!! Citroen katanye, cermin clear time ujan...tayar pun mahal, cengkaman time hujan kuat!!!

tapi kalau kereta Malaysia aku akui, bahaya nak dibawa time hujan!!!

Azhan said...

kereta hamdan lg hebat n power...

Ali said...

skang laa power... tp ko xingat ker masuk bengkel sbb terbang dulu² tu. :P.
hamdan mmg kene power bg menampung pertambahan isipadu badan die.

muraisenja said...

musim hujan ni kalau lagi tarik selimut lagi sedap woooo.... jgn banjir lagi dh la..... tp kalau pekena roti canai banjir time2 hujan ni lagi best....

Ali said...

dh tarik selimut macam mane nk pekene roti canai.. :p

junkfood said...

aquaplaning nama benda tu.. wargkhgkaghkaghkaghkah tetiba je menyampok

Azhan said...

early morning entry,
sampai tahun depan gamaknya early morning. ha ha.

mesti jentik sedang dibuli oleh bos nya.

padan muka kau tik.