Pembuka

Everything at your own risk. :)

Thursday, February 12, 2009

orang kampung

I write this entry after reading CheDet. hmmm... it just made me remember those day before I'm a married man.
back then my mother always say that she didn't like KL girl. but sometime we can only hope but cannot do anything for God has already installed plans for us. for my mother get 2 daughter in law from KL. My little Brother wife and my wife.
for me there's nothing wrong with town people or village people. but for my mother, town people not good. Sometime i wonder, why would she think like this.....???? But i cannot change the way she thinking, only time will make my mother change how she think toward town people. may be that why she got 2 "KLsrian" in her life. to show that all people are the same.
and for me, i don't care much. it all the same. what differentiate us is our "Takwa".

14 comments:

lavidalabelle said...

betul tu Ali. biasanya Tuhan pastikan akan berikan sesuatu yang paling kita cuba elakkan.

tawakal, redha dan terima shj seadanya.

salam dari belle ;D

Ali said...

nak elak pun kalau dh takdir kene jugak. btl x??? tp elak tu kan usaha jugak. so sebelum tawakal kene usaha dulu. :).

Azhan said...

biasa la tuh. setiap org ada persepsi masing2. ada jugak yg labelkan org lain based on their perspective.

LABEL...label...judge...kau suka merah, duduk kiri...kau suka biru, duduk kanan...

takwa?...yg tuh betul. aku setuju.

aku pon suke label org...boyband & SMS Muar sucks.

ha ha ha

Wak Zailan said...

BAHASA INGGERIS ko baik sikit dari aku kot....

alah, kampung ke, bandar ke, kalau dah masuk SMS Muar yeee jadi Boyband fan...

'tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula SMS Muar'

Ali said...

cess... xkan ku ngaku jd boyband.
terasa hina seluruh keturunan....
(persepsi jugak ker ni???)

Azhan said...

tak kira la persepsi ke apa....janji aku puas ati

bak kata jentik menyanyi-nyanyi, "as long as u love meeeee....i don't care who u are"

ha ha ha

Ali said...

bontot.... ko jer layan arab nyanyi lagu tu.... arab nyanyi ko main gitar.. :D.

Azhan said...

lagu tuh takleh buat akustik

terlalu seni...

kan dulu ko dgn arab sesama buat aksi bekstreet boi kat rumah sewa.

ha ha ha ha

tapi aku penah dengar babat main akustik lagu britney...dia kan minat britney fcking speears

Ali said...

ops babat did it again..

ko bayangkan, babat nyanyi lagu tu sambil joget berbaju "tube" jer....

muahahahhaha.....

Azhan said...

apa katakau yg pakai tube tuh...mesti lagi vazz da bomb

amacam propa tak haku?

Wak Zailan said...

whoaaa...BALD statement, aku xleh campur ni...

Ali said...

aku xminat so xboleh....
:p.

Azhan said...

apa agaknya yg ko minat selain main game berjam2...

sori la aku tanya...sbb saje curious...

wak...BOLD bukan bald....bald tuh maksudnye laen

Ali said...

perghhh..... aku rase kagum dgn soalan ko tu...
sebab aku bru trpikir... aku just minat game jer... xde lain.... wakakakakakka....